Centrum Usług Społecznych w Głogowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sprawie dostępności ma zastosowanie do: strony internetowej https://cusglogow.bipstrona.pl/
• Data publikacji strony internetowej: 2025-01-05
• Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-05
Strona internetowa jest większości zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
• Język migowy
• Deklarację sporządzono dnia: 2025-01-05
• Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: brak
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada koordynato do spraw dostępności: Urszula Słowińska-Różańska.
• E-mail: u.slowinska-rozanska@cus-glogow.pl
• Telefon: 7672765553
Każdy ma prawo:
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w
tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie
jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
• Organ nadzorujący: Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Głogowie
• Adres: Centrum Usług Społecznych w Głogowie, ul. Sikorskiego 4, 67-200 Głogów
• E-mail: poczta@cus-glogow.pl
• Telefon: 767276500
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych:
1. Budynek 2-kondygnacyjny, niski parter. Do budynku CUS przy ul. Sikorskiego 4 prowadzą dwa wejścia. Do obu wejść prowadzą schody oraz podjazdy dla wózków, budynek DDP przy ulicy Słowiańskiej 28 posiada windę.
2. W budynku CUS brak windy. W przypadku trudności z wejściem na piętro można przywołać pracownika socjalnego. Sprawa zostanie załatwiona w wyznaczonym pomieszczeniu na parterze.
3. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze budynku CUS.
4. Biuro podawcze znajduje się na parterze pomiędzy wejściami do budynku.
5. Po całym budynku CUS i budynku DDP można się poruszać z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
6. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku CUS jest zapewniona w sposób wizualny poprzez tablice informacyjne.
7. Przed budynkiem CUS wyznaczono miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.
8. Dostosowane pomieszczenie higieniczno-sanitarne dla osób niepełnosprawnych.
9. CUS i DDP wyposażone są w pętle indukcyjne.
10. W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Głogowie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM).
1. Częściowo dostosowane strony internetowe, zgodne z ustawą z dnia 04 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
2. Strona BIP dostosowana cyfrowo.
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025